Zeven jaar geleden begon Noor met influencen. Queen of Jetlags begon als een grappige bijnaam, omdat ze zoveel met haar vriend meereisde. Maar nu is het haar handelsnaam. In het boek Queen of Jetlags begon vertelt Noor over hoe je authentiek blijft in een wereld waarin iedereen elkaar nadoet. Ik interviewde haar voor bol.com.
Queen of Jetlags
In dit artikel interview ik influencer Noor de Groot, die haar boek Queen of Jetlags heeft uitgebracht. Ze vertelt over haar inspiratie voor het boek, die voortkwam uit de wens een fysieke herinnering aan haar werk te hebben, en over haar ervaring met het schrijven ervan. Het gesprek gaat over het constante reizen van de influencer en hoe dat zowel opwindend als vermoeiend kan zijn.
Noor legt uit dat velen denken dat influencers niet hard werken en het alleen doen voor de gratis spullen. “Toen ik zeven jaar geleden begon met influencen, deed je niet voor het geld. Maar nu weet iedereen dat je er gratis spullen mee kan krijgen en er geld mee kan verdienen. Als gevolg beginnen veel mensen met het opzetten van een account, omdat ze denken dat ze dan gratis kleding kunnen krijgen. Dat is een groot verschil met toen ik ermee begon, omdat niemand wist dat dat mogelijk was. De insteek was anders: een account werd aangemaakt met als doel om outfits te delen”, vertelt ze.
Authentiek zijn
Volgens de Queen of Jetlags zijn er ook mensen die er echt een passie voor hebben, zoals zij. Haar geheim? Authentiek blijven! “Ik kijk niet naar wat andere mensen doen. Ik probeer altijd dichtbij mezelf te blijven, en te doen wat ik leuk vind en waar ik een passie voor heb. Ik probeer de dingen die mij uniek maken te benadrukken, en niet te veel mee te lopen met wat mensen verwachten of met wat op dat moment in is.”
Geef een reactie